مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-11دانش

حمایت از بازگشت نخبگان به کشور تسهیل شد


معاون ستاد علمی و فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تدوین و تصویب سند راهبردی در امور نخبگان در سال 91، حمایت از بازگشت نخبگان به کشور تسهیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامرضا سلیمی معاون ستاد علم و فناوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بود و تمامی تحولات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ذیل این انقلاب قرار گرفته است گفت: عرصه فرهنگ و دانشگاه نقش کلیدی در این موضوع داشت و به عنوان مغز افزار اداره جامعه و طراحی نرم افزار اداره کشور نقش مهمی در این موضوع دارد.

علاوه بر اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان سخت افزار در نظام اجتماعی کشور حضور داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه اگر چه یک محصول وارداتی که با توجه به نیازها و خاستگاه غرب مدرن شکل گرفته است اما در یک فرایند تکاملی و براساس رویکرد تمدنی حضرت امام رضا ، که نه غربگرا و نه غرب ستیز، بلکه غرب گزین انتقادی بودند، دانشگاه یک پدیده بود که باید با نگاه تحولی مورد توجه قرار بگیرد.

پانزده ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد و در 19 آذر 63، این ستاد ارتقا یافت و در قالب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با اضافه شدن روسای قوا و اعضای حقیقی و حقوقی و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از بازگشت نخبگان به کشور تسهیل شد

حمایت از بازگشت نخبگان به کشور تسهیل شد