مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 17:502023-11-25پزشكي

هشدار دانشگاه علوم پزشکی درباره حیوان گزیدگی


خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که از تحریک و نزدیک شدن به سگ هایی که در حال غذا خوردن یا در کنار توله های شان در حال استراحت هستند، - خودداری کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 40 درصد موارد حیوان گزیدگی در استان به افراد کمتر از 15 سال مربوط است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر فلوریا با اشاره به آمار بالای حیوان گزیدگی در خراسان شمالی، افزود: پارسال پنج هزار و 200 مورد حیوان گزیدگی در استان شناسایی شده که بیشتر آن ها مربوط به گزیدگی توسط سگ ها بوده است.

  وی تاکید کرد: خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که از تحریک و نزدیک شدن به سگ هایی که در حال غذا خوردن یا در کنار توله های شان در حال استراحت هستند، خودداری کنند.

  انفرادی گفت: شاهد افزایش شیوع بیماری هاری در میان گربه ها و سگ های استان هستیم؛ اما تا کنون با نمونه مثبت هاری در میان جمعیت انسانی مواجه نشده ایم.

  مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان به افراد توصیه کرد: به محض اینکه فرد دچار حیوان گزیدگی شد باید در خانه های بهداشت واکسن هاری تزریق کند، چون ممکن است آن حیوان مبتلا به بیماری هاری بوده باشد و به انسان منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دانشگاه علوم پزشکی درباره حیوان گزیدگی

هشدار دانشگاه علوم پزشکی درباره حیوان گزیدگی