مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:002023-12-04اجتماعي

هر درخت اکسیژن مورد نیاز دو انسان را تأمین می کند


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: هر درخت اکسیژن مورد استفاده دو انسان بالغ در سال را تامین می کند بنابراین باید به مقوله درختکاری بیش از پیش توجه کرد.

- ایسنا/البرز رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: هر درخت اکسیژن مورد استفاده دو انسان بالغ در سال را تامین می کند بنابراین باید به مقوله درختکاری بیش از پیش توجه کرد.

محمد کلاته در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه روستای شلمزار ساوجبلاغ به عنوان پایلوت استان در اجرای طرح ملی یک میلیارد اصله درخت در کشور انتخاب شده، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 350 هزار اصله درخت در مناطق مختلف ساوجبلاغ کاشته می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بر مشارکت مردم تاکید زیادی شده، گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که بدون کمک و مشارکت مردم امر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه هر درخت در سال 23 کیلوگرم کربن دی اکسید را جذب و 2700 کیلوگرم اکسیژن تولید می کند، افزود: هر درخت در اصل اکسیژن مورد استفاده دو انسان بالغ در سال را تامین می کند بنابراین باید به مقوله درختکاری بیش از پیش توجه کرد.

این مسئول با بیان اینکه با درختکاری به تعدیل دما و کاهش اثرات تغییر اقلیم کمک می کنیم، ابراز کرد: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر درخت اکسیژن مورد نیاز دو انسان را تأمین می کند

هر درخت اکسیژن مورد نیاز دو انسان را تأمین می کند