مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-21اقتصادي

دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی فارس در هفته پژوهش رونمایی شد


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: محققین ما با مشارکت موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور موفق به معرفی 18 رقم گیاهی جدید به جامعه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ابوالفتح مرادی در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان فارس، به بیان مهمترین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی این مرکز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در این استان پرداخت و گفت: این ارقام پرمحصول شامل 6 رقم گندم، 3 رقم جو، 3 رقم ذرت، 3 رقم اسپرس، 2 رقم چغندر قند و 1 رقم گریپ فروت است.

این مقام مسئول افزایش 2 برابری تولید هسته های اولیه بذری غلات را از دیگر دستاوردهای این مرکز عنوان کرد و افزود: میزان تولید در این حوزه در سال گذشته 107 تن بود که در سالجاری به 225 تن افزایش پیدا کرد.

این دستاورد از این جهت حائز اهمیت است که این مقدار هسته بذری ظرفیت تولید یک میلیون تن بذر گواهی شده را دارد که علاوه بر تامین کامل نیاز استان، نیاز بذری 15 استان دیگر را نیز تامین می کند.

مرادی با بیان اینکه تولید هسته های اولیه بذری منحصر به مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ها است، افزود: در استان فارس 27 شرکت، بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان را تولید و در اختیار آنها قرار می دهند و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی فارس در هفته پژوهش رونمایی شد

دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی فارس در هفته پژوهش رونمایی شد