مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-13اقتصادي

نسبت سهم فارس از تولید ناخالص داخلی کشور باید افزایش یابد


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نسبت سهم استان فارس از تولید ناخالص داخلی کشور بر اساس توازن منطقه ای باید افزایش یابد.

- ایسنا/فارس رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نسبت سهم استان فارس از تولید ناخالص داخلی کشور بر اساس توازن منطقه ای باید افزایش یابد.

محمدصادق حمیدیان امروز، 22 آذرماه در نشست فعالان اقتصادی فارس با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور که در این اتاق برگزار شد، افزود: سهم استان فارس با داشتن 7 درصد عرصه سرزمین، 6 درصد جمعیت کشور و 6 درصد شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی از تولید ناخالص داخلی (GDP) چهار و نیم درصد است و سوال مهم این است که چرا این سهم بر اساس توازن منطقه ای همان 6 یا 7 درصد نیست.

وی ادامه داد: استان محروم فارس طی سال های اخیر سکان دار استقلال کشاورزی و به ویژه در حوزه گندم بوده و این دستاوردی جز عمیق شدن چاه ها، خشکی و خشکسالی و کاهش سطح قابل کشت استان از 2 میلیون و 890 هزار هکتار به یک میلیون و 280 هزار هکتار نداشته است.

حمیدیان اظهار کرد: اینکه در کشور در قبال همتی که فارس طی سال های گذشته در این زمینه انجام داده است، هیچ اقدام موثر جبرانی را به ویژه در خصوص توسعه و تکمیل زیرساخت ها انجام نداده کاملا مشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت سهم فارس از تولید ناخالص داخلی کشور باید افزایش یابد

نسبت سهم فارس از تولید ناخالص داخلی کشور باید افزایش یابد