مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 11:052023-11-28بين الملل

«ناپلئون » ریدلی اسکات حس وطن دوستی فرانسوی ها را افزایش داد


همزمان با اکران جهانی فیلم جدید ریدلی اسکات، «ناپلئون»، یک نظرسنجی نشان می دهد که درصد قابل توجهی از جامعه مدرن فرانسه میراث به جای مانده از ناپلئون بناپارت را تایید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی فارس، در حالی که منتقدان فرانسوی روی خوشی به فیلم جدید اسکات با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی نشان نداده اند، اما دیدگاه تماشاگران فیلم در این کشور اروپایی متفاوت است.

شمار زیادی از جامعه مدرن فرانسه، سابقه تاریک زن ستیزی، امپریالیسم و هم چنین نژادپرستی ناپلئون را به شدت مورد انتقاد قرار می دهند اما سایر رویکردهای حکمرانی وی را تایید می کنند.

نتایج نظرسنجی Ifop-Financial نشان می دهد که حدود 74 درصد از فرانسوی ها معتقدند اقدامات ناپلئون تاثیر مثبتی بر روی فرانسه داشته است؛ رشد چهار درصدی نسبت به نظرسنجی مشابه در سال 1969.

بیست درصد تاثیر و اصلاحات ناپلئون بر روی استاندارهای آموزشی را مثبت ارزیابی کردند که از نظرسنجی مشابه حدود پنجاه سال پیش بیشتر است.

با این حال فرانسه مدرن نسبت به فتوحات نظامی ناپلئون دیدگاه متعادل تری دارد و تنها 31 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند پیروزهای میدانی این فرمانده را ستایش می کنند؛ در حالی که این عدد در نظرسنجی سال 1969 حدود پنجاه درصد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ناپلئون » ریدلی اسکات حس وطن دوستی فرانسوی ها را افزایش داد

«ناپلئون » ریدلی اسکات حس وطن دوستی فرانسوی ها را افزایش داد