مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 21:252023-12-11اقتصادي

از دهه 40 تاکنون به صادرات مواد خام دچاریم


از دهه 40 شمسی تاکنون ساختارهای اقتصاد ایران دچار نظم آنگلوساکسونی شده که تجارت خارجی ایران به چهار رکن اصلی شامل صادرات نفت، - یک استاد دانشگاه گفت: از دهه 40 شمسی تاکنون ساختارهای اقتصاد ایران دچار نظم آنگلوساکسونی شده که تجارت خارجی ایران به چهار رکن اصلی شامل صادرات نفت، صادرات غیرنفتی شامل مواد خام و نیمه خام، واردات کالاهای اساسی و واردات کالای صنعتی متکی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا فرتوک زاده ـ استاد دانشگاه صنعتی مالک اشتر - در همایش اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها اظهار کرد: تضعیف سیستماتیک و هدفمند جایگاه ژئوپلتیک و ژئواکونومی ایران همواره در متن مقاصد راهبردی و دستور کارهای نظم آنگلوساکسونی از دوران کمپانی هند شرقی تا دوران سایکس ـ پیکو قرار داشته و پس از تحولات جنگ جهانی دوم و ورود آمریکایی ها به صحنه، با قوت و شدت بیشتری استمرار یافته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به رغم دستاوردهای درخشانی که در مواجهه با سویه امنیتی نظم آنگلوساکسونی داشته، در مواجهه با نظم اقتصادی آنگلوساکسونی کارنامه قابل قبولی از خود ارائه نداده است.

این استاد دانشگاه، مهمترین نقاط آسیب پذیری اقتصاد ایران از نظم آنگلوساکسونی از دهه 40 شمسی تاکنون را ساختارهای اصلاحات ارضی و ساز و کارهای بازیابی دلارهای نفتی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دهه 40 تاکنون به صادرات مواد خام دچاریم

از دهه 40 تاکنون به صادرات مواد خام دچاریم