مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:102023-12-03اقتصادي

تغییر کاربری ؛بلای جان اراضی کشاورزی کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تغییر کاربری اراضی و ساخت خانە باغ ها، بلا و آفتی است کە بە جان کشاورزی استان کردستان افتادە و این مهم در استان های دیگر به اندازه استان کردستان نیست.

- پیمان اسکندری امروز (12 آذر) در پنجمین همایش بین المللی بزرگداشت روز جهانی خاک با شعار خاک و آب منشا زندگی کە در دانشگاە کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پنجم دسامبر و یا 14 آذر بە ابتکار مدیریت آب و خاک فائو بە عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شدە است.

وی عنوان کرد: امیدواریم خروجی این نوع همایش ها حساسیت بیشتری نسبت به حفاظت و صیانت از خاک را بە همراە داشتە باشد.

وی صیانت از آب و خاک را یکی از عوامل امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: بر اساس هدف گذاری انجام شده برای جمهوری اسلامی ایران تا سال 1430 می بایست 180 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شود تا جوابگوی نیازهای 120 میلیون نفر جمعیت در کشور باشد و در حال حاضر 125 میلیون تن آن تولید شده است؛ لذا این تولید باید از منابع محدود آب و خاک کشور و با روش های دانش بنیان و علمی تولید صورت گیرد.

اسکندری، یکی از اهداف جهاد کشاورزی را افزایش تولید با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ذکر کرد و ادامه داد: هموارە در طرح ها و استراتژی های خود بە این موضوع توجە داشتەایم کە افزایش تولید بدون هیچ گونە آسیبی بە محیط زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری ؛بلای جان اراضی کشاورزی کردستان

تغییر کاربری ؛بلای جان اراضی کشاورزی کردستان