مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 14:052023-12-19بين الملل

از دیدار رییسی و بن سلمان تا گسترش روابط فرهنگی


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفت وگو با یک روزنامه سعودی به آخرین تحولات روابط ایران و عربستان در زمینه های مختلف پرداخت.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفت وگو با یک روزنامه سعودی به آخرین تحولات روابط ایران و عربستان در زمینه های مختلف پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان در گفت وگو با روزنامه الریاض در خصوص دیدار ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و تاثیر این دیدار بر گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاری های امنیتی و اقتصادی میان تهران و ریاض گفت: در دهه اخیر این اولین دیداری که در این سطح رخ داد و دو طرف به روابط مشترک تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، دینی و همچنین منافع سیاسی و اقتصادی وتجاری پرداختند.

دو طرف بر عزم خود برای گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف و تحکیم روابط که به سود مردم دو کشور است، تاکید کردند.

رییس جمهور ایران و ولیعهد عربستان بر امکانات و توانایی های اقتصادی دو کشور و فعال سازی توافقات امضا شده میان دو طرف از جمله توافق فراگیر امضا شده در سال 1998 و رسیدن به توافقات دیگر که می تواند چرخه اقتصاد و تجارت و حمل و نقل را به جلو پیش ببرد، تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دیدار رییسی و بن سلمان تا گسترش روابط فرهنگی

از دیدار رییسی و بن سلمان تا گسترش روابط فرهنگی