مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 10:502023-11-25اجتماعي

گزارشی از اپیدمی شپش در مدارس مازندران نداریم


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مشکل خاص یا اپیدمی از لحاظ شپش در مدارس مازندران گزارش نشده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از نگرانی ها با شروع فصل سرد سال شیوع شپش در مدارس به ویژه مدارس دخترانه است.

موضوع شپش در مدارس ابتدایی شیوع بیشتری دارد اما یکی از نگرانی ها در این زمینه بحث طرد شدن دانش آموز است که زنگ هشداری برای خانواده ها و همچنین مدارس است.

موضوع مهم اینکه شپش ارتباطی به وضعیت اقتصادی ندارد و در تمامی افراد با وضعیت های مختلف مشاهده می شود ولی بین برخی مردم طوری باب شده که این موضوع در افراد قشر ضعیف جامعه بیشتر دیده می شود.

یکی از مسائل مهم در این زمینه تصویر نسخه های مختلف درمانی از کوتاه کردن یا کم کردن مو تا استفاده از مواد مختلف از سس مایونز گرفته تا گیاه ها دارویی است که باتوجه به اینکه با مسائل روحی افراد به ویژه دانش آموزان ارتباط دارد مراجعه به پزشک مورد تاکید است.

قربانعلی سهرابی معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و مدنظر در بحث غربالگری برای مربیان بهداشتی مدارس، مساله سلامت دانش آموزان از لحاظ شپش است که این موضوع به صورت میدانی در مدارس استان پایش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از اپیدمی شپش در مدارس مازندران نداریم

گزارشی از اپیدمی شپش در مدارس مازندران نداریم