مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-12اقتصادي

کوی پرواز؛ شهرکی بدون امکانات لازم زیستی


24 خردادماه امسال بود که کلنگ ساخت 11 هزار واحد مسکن ملی در کوی پرواز همدان توسط رییس وقت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به زمین خورد ولی به رغم پیشرفت 21 درصدی که در حوزه ساخت مسکن داشته سایر دستگاه های خدمت رسان هنوز پای کار نیامده اند.

- البته بنیاد مسکن همدان از ماه ها قبل شروع به آماده سازی اراضی 140 هکتاری استانداری در مجاورت فرودگاه همدان برای ساخت مسکن ملی کرده بود به طوری که در زمان کلنگ زنی، عملیات اجرایی به طور غیررسمی آغاز شده بود.

به گفته مسئولان، در شهر همدان 27 هزار متقاضی مسکن وجود داشت که برای 1873 نفر از متقاضیان مسکن در همدان زمین تأمین شده بود و مابقی متقاضیان زمینی برای پروژه شان نداشتند.

در ابتدا قرار بود مسکن ملی متقاضیان همدانی در اراضی 680 هکتاری در مجاورت شورین که در نزدیکی ایستگاه راه آهن همدان بود، احداث شود اما پس از گذشت ماه ها از شروع کار مشاور طرح، این اراضی معارض پیدا کرد و مذاکرات مدیران راه و شهرسازی و متولیان نتیجه بخش نشد و به ناچار باید زمین دیگری برای این طرح پیدا می شد.

پس از فراز و فرودهای بسیار در زمینه ساخت مسکن ملی و عقب ماندگی همدان در این موضوع، استانداری همدان اراضی 140 هکتاری خود را به این طرح اختصاص داد و در نهایت ساخت 11 هزار واحد مسکونی در این نقطه از شهر همدان کلید خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوی پرواز؛ شهرکی بدون امکانات لازم زیستی

کوی پرواز؛ شهرکی بدون امکانات لازم زیستی