مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 08:352023-12-16اقتصادي

کاهش 66 درصدی میانگین بارندگی در استان قزوین


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از کاهش 66 درصدی میانگین بارندگی در این استان خبر داد.

- منصور ستوده در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امسال متاسفانه میزان بارندگی در استان قزوین در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل وضعیت مناسبی ندارد، به طوریکه براساس آخرین آمارهای ارائه شده توسط سازمان هواشناسی، میانگین بارندگی حدود 66 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: متاسفانه طبق آخرین ارزیابی ها، قزوین جزو اولین استان های کشور در حوزه بیشترین کاهش میزان سطح بارندگی است و استان های زنجان و قم هم در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح بارندگی و کمبود آب در استان تمهیداتی جهت مدیریت مصرف آب اندیشیده شده و در این راستا با همکاری جهاد کشاورزی استان به دنبال اجرای برنامه های سازگار با کم آبی هستیم تا کشاورزان قزوینی بتوانند با توجه به شرایط کمبود آب در استان، بهره وری کاری خود را ارتقاء دهند.

این مسوول خاطرنشان کرد: اجرای سیستم های آبیاری نوین شامل آبیاری تحت فشار و قطره ای و همچنین تبدیل اراضی زراعی به کشت های گلخانه ای از جمله مهمترین مباحث در حال پیگیری است.

ستوده اذعان کرد: بحث تغییر الگوی کشت استان هم از دیگر فعالیت های در دست اقدام است تا کشاورزان استان قزوین به سمت کشت محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 66 درصدی میانگین بارندگی در استان قزوین

کاهش 66 درصدی میانگین بارندگی در استان قزوین