مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 16:052023-12-05دانش

توسعه حوزه فناوری و دانش بنیان تنها راه نجات اقتصاد


در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به دنبال توسعه اقتصاد دانش بنیان، فناوری هستیم که توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل چمنی امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به دنبال توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری هستیم که  توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است و همچنین باعث شکوفایی و باروری اقتصاد می شود، و اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: برای همین منظور ما سه راه بیشتر نداریم و باید به توسعه شرکت های دانش بنیان، تقویت تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ و تقویت پارک علم و فناوری و سایر نهادهای فناوری بپردازیم تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را در استان و کشور شکوفا کنیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ما از نظر علمی در دنیا در رتبه بندی اسکوپوس براساس استنادات علمی در رتبه 15 هستیم و در وب آو ساینس در رتبه 17 قرار داریم اما در حوزه فناوری در رتبه 60 قرار گرفته ایم و فاصله ای بین این 2 شاخص وجود دارد و اگر این 2 موضوع به هم نزدیک تر باشند تبدیل علم به ثروت اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه حوزه فناوری و دانش بنیان تنها راه نجات اقتصاد

توسعه حوزه فناوری و دانش بنیان تنها راه نجات اقتصاد