مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-13اجتماعي

ادغام رشته های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی است؛ اگر تصمیمی هم گرفته شود به سال تحصیلی آینده نمی رسد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته های تجربی، انسانی و ریاضی همه با یکدیگر ادغام شده و یک رشته واحد خواهیم داشت؟ تاکید کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، ولی بررسی کارشناسی آن انجام شده است.

الگو های مختلفی مد نظر است و اینکه کلا دو رشته یا یک رشته واحد داشته باشیم، در دست بررسی است.

  معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به در دستور کار بودن بازطراحی شاخه ها و رشته های متوسطه دوم از سال گذشته، از ادغام و کاهش رشته های فعلی شاخه نظری خبر داد و اعلام کرد که درصورت نهایی شدن تصمیمات، ممکن است از دو سال بعد، ادغام رشته های نظری اجرایی شود.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه بازطراحی شاخه ها و رشته های تحصیلی متوسطه دوم از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این بازطراحی کار مشترکی بین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است.

وی از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در این راستا، خبر داد و گفت: یکی از بحث ها ادغام رشته ها در شاخه نظری و کاهش رشته های فعلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام رشته های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟