مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 16:302023-12-17پزشكي

آمار زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است


 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: آمار شهرستان زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است.

- ایسنا/خراسان رضوی  مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: آمار شهرستان زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، از مشارکت بیش از 36 هزار و 500 نفری در این پویش تا 25 آذرماه در شهرستان زبرخان خبر داد و افزود: بیماری های قلبی عروقی یکی از چهار دلیل اصلی مرگ در بین بیماری های غیر واگیر در جهان است.

وی با اشاره به اینکه پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود، تصریح کرد: یکی دیگر از چهار علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماری های کلیوی با 3 میلیون مرگ در سال در دنیا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با بیان اینکه دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز این بیماری ها پیشگیری می کند.

وی افزود: متأسفانه این دو بیماری به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماری ها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

سلیمانی در ادامه گفت: پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در راستای پیشگیری محوری از این بیماری ها در سطح جامعه تا 15 دی ماه ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است

آمار زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است