مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-04اقتصادي

‍ آغاز مرمت خانه تاریخی قرایی رشتخوار


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار از آغاز مرمت خانه تاریخی قرایی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه ، کاظم کامیاب اظهار کرد: در این مرحله از مرمت سبک سازی و اصلاح شیب ضلع جنوبی، سبک سازی ضلع شمالی و کاهگل کامل پوشش سقف ها و کاهگل دیوارهای داخلی خانه قرایی در حال انجام است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار ادامه داد: برای این عملیات مرمتی بیش از 600 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

کامیاب تصریح کرد: این خانه تاریخی با 1550 متر مساحت در مرکز شهر رشتخوار قرار دارد و یکی از یادگاران معماری دوران قاجار و یکی از مهم ترین آثار تاریخی شهرستان است که در این مرحله از مرمت بام سازی آن به صورت کامل انجام خواهد گرفت.

او با بیان این که این بنای تاریخی از چهار قسمت با دیوارهای خشتی و سقف های گنبدی شکل ساخته شده است، اظهار کرد: هر قسمت از این خانه تاریخی کاربردی متفاوت داشته است، به این صورت که از قسمت شمالی به عنوان شاه نشین زمستانی، از قسمت جنوبی به عنوان فضایی برای گذراندن فصول گرم سال، از قسمت شرقی به عنوان فضایی برای پذیرایی از مهمانان و از قسمت غربی نیز به عنوان اتاق های مخصوص خدمه و نگهبانان استفاده کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‍ آغاز مرمت خانه تاریخی قرایی رشتخوار

‍ آغاز مرمت خانه تاریخی قرایی رشتخوار