مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-02بين الملل

کارشناسان آمریکایی: آتش بس، پیروزی نظامی و سیاسی برای حماس بود


کارشناسان نظامی به ای بی سی نیوز گفتند که توقف اخیر درگیری ها یک پیروزی تمام و کمال برای حماس، هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی است و به آن مزیت تاکتیکی داد.

- کارشناسان نظامی به ای بی سی نیوز گفتند که توقف اخیر درگیری ها یک پیروزی تمام و کمال برای حماس، هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی است و به آن مزیت تاکتیکی داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ای بی سی نیوز، در حالی که توجه زیادی به انتقال کمک های بشردوستانه به دنبال آتش بس یک هفته ای میان حماس و رژیم صهیونیستی شده است، کارشناسان امنیت ملی خاطرنشان می کنند که این وقفه ممکن است به حماس فرصت تقویت و تدارکات مجدد نیروهایش را برای روز جمعه داده باشد که درگیری ها از سر گرفته شد.

گرچه این آتش بس موقت منجر به آزادی ده ها اسیر صهیونیست و خارجی ها و آزادی تعدادی اسیر فلسطینی شد، اما مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی پیش تر هم از برقراری وقفه در جنگ به جای آتش بس کلی حمایت کرده بودند و در هفته های قبل از آتش بس علنا گفتند که آتش بس سراسری به نفع حماس است.

با این حال، از آنجایی که این وقفه های کوتاه مدت چند بار تمدید شد، می توان آنها را دست کم یک آتش بس موقت در نظر گرفت.

نگرانی این بود که حماس قوی تر ظاهر شود و نیروهایش بتوانند به حملات زمینی و هوایی ویرانگر رژیم صهیونیستی در شمال غزه و احتمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان آمریکایی: آتش بس، پیروزی نظامی و سیاسی برای حماس بود

کارشناسان آمریکایی: آتش بس، پیروزی نظامی و سیاسی برای حماس بود