مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 05:552023-12-08اجتماعي

چرا آذرماه پربارش نشد؟/ غلبه جریان های دورپیوند بر «ال نینو»


رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر احتمالی بودن پیش بینی ها اظهار کرد: عوامل بسیار زیادی بر شرایط جوی تاثیرگذار است.

- چرا آذرماه پربارش نشد؟/ غلبه جریان های دورپیوند بر ال نینو رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر احتمالی بودن پیش بینی ها اظهار کرد: عوامل بسیار زیادی بر شرایط جوی تاثیرگذار است.

ال نینو تنها یکی از مولفه ها بود که فعالیت دو جریان دورپیوند دیگر بر آن غلبه کرد و موجب کم بارشی در آذرماه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سه سال پیاپی است که کشور ما درگیر خشکسالی و کم بارشی است، به گونه ای که حیات برخی تالاب ها، رودخانه ها، دریاها و گونه های جانوری و گیاهی به خطر افتاده است.

طی شش ماه گذشته پیش بینی های هواشناسی حامل اخبار خوشی از بارش های نرمال و بیش از نرمال در پاییز و زمستان بود این در حالیست که در روزهای پاییزی به ویژه آذرماه بارش چندانی رخ نداده است و همین مسئله واکنش هایی را به همراه داشت.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پیش بینی ها در حد احتمالات هستند و با قاطعیت نمی توان بر آن ها استناد کرد اما عامل اصلی تاثیرگذار بر کم بارشی این روزها غلبه فعالیت دو جریان MJO و استقرار مداوم پر ارتفاع جنب حاره ای بر جریان ال نینو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آذرماه پربارش نشد؟/ غلبه جریان های دورپیوند بر «ال نینو»

چرا آذرماه پربارش نشد؟/ غلبه جریان های دورپیوند بر «ال نینو»