مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 19:402023-11-22اجتماعي

اثرات جبران ناپذیر میکروپلاستیک ها بر سلامت انسان بشناسید


مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق اعلام دبیرخانه کنوانسیون بازل در چند دهه اخیر هشت هزار و 300 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید شده که چهار هزار و 900 میلیون تن آن در طبیعت رها شده و سلامت انسان و طبیعت را به خطر می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهدی خادم ثامنی عصر امروز در دومین همایش ملی پلاستیک و محیط زیست که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: پلاستیک یکی از بحث های روز دنیاست و مشکلاتی که در حوزه پسماندهای پلاستیکی است بسیاری از کشورها از جمله ایران را با این مشکل زیست محیطی روبرو کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: با توجه به خطرات زیست محیطی پلاستیک ها، آیین نامه کاهش تولید کیسه های پلاستیکی در سال 1401 ابلاغ شده که شامل 10 ماده می باشد و در دفتر مدیریت پسماند کشور و دستگاههای اجرایی،با جدیت پیگیر اجرای مواد آن هستیم.

اثرات جبران ناپذیر میکروپلاستیک ها بر سلامت انسان علی اصغر ابراهیمی، دبیر علمی دومین همایش ملی پلاستیک و محیط زیست کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات زیست محیطی، پلاستیک ها هستند که میزان تولید آنها در دنیا در حال افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات جبران ناپذیر میکروپلاستیک ها بر سلامت انسان بشناسید

اثرات جبران ناپذیر میکروپلاستیک ها بر سلامت انسان بشناسید