مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 13:452023-12-02اقتصادي

تهدید صادرات ایران به عراق در صورت رفع نشدن موانع


رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به ضروت رفع چالش های پیش روی صادرات ایران به عراق، گفت: صادرات کشورمان به عراق تا پایان سال به 11 میلیارد دلار می رسد.

- یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت صادرات به عراق، اظهار داشت: در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات ما به عراق حدود 30 درصد رشد داشت و پیش بینی می شود که تا پایان سال میزان صادرات ما به عراق به 11 میلیارد دلار برسد.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه در مجموع اوضاع صادرات و تجارت ما با عراق خوب است، اظهار داشت:  اما برای ادامه این وضعیت باید مشکلات و چالش هایی که بر سر راه تجارت با این کشور وجود دارد رفع شود.

وی با اشاره به اختلاف قیمت نرخ ارز آزاد و نرخ ارز بانکی در سیستم اقتصادی عراق، گفت: اختلاف نرخ این دو ارز بیش از 20 درصد است و از آنجا که بانک مرکزی عراق، ارز بانکی را در اختیار برخی تجارت قرار نمی دهد بنابراین این موضوع هزینه تمام شده کالاهای صادراتی ما برای وارد کننده عراقی را بیش از 20 درصد افزایش می دهد و توان رقابتی ما در صادرات به این کشور را کاهش می دهد.

آل اسحاق بیان داشت: بنابراین با توجه به اهمیت مسئله لازم است تا در اولین فرصت مسئولان ما این موضوع را با مسئولان بانک مرکزی عراق مطرح و برای حل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید صادرات ایران به عراق در صورت رفع نشدن موانع

تهدید صادرات ایران به عراق در صورت رفع نشدن موانع