مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-12سياسي

گزارش دویچه وله از بحران زدگی پایدار جامعه آلمان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، انجمن زبان آلمان، عبارت «موقعیت بحرانی» را به عنوان کلمه سال 2023 در این کشور انتخاب کرد.

هیات داوران این انجمن در میان 10 واژه ای که در ماه های گذشته بیشترین کاربرد را در سطح عمومی و رسانه ای داشته اند، - جامعه آلمان سالهاست در وضعیت بحرانی سر می کند و از بحرانی به بحران دیگر منتقل می شود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، انجمن زبان آلمان، عبارت موقعیت بحرانی را به عنوان کلمه سال 2023 در این کشور انتخاب کرد.

هیات داوران این انجمن در میان 10 واژه ای که در ماه های گذشته بیشترین کاربرد را در سطح عمومی و رسانه ای داشته اند، کلمات موقعیت بحرانی (Krisenmodus)، یهودی ستیزی (Antisemitismus) و ناتوانی در خواندن متن ها (leseunfahig) را به عنوان واژه های اول تا سوم سال انتخاب کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدویچه وله، در توضیح انتخاب موقعیت بحرانی به عنوان کلمه سال گفته شده: آنچه حالت فوق العاده تصور می شد به یک موقعیت پایدار بدل شده و جامعه آلمان از بحرانی به بحران دیگر عبور کرده است، از کرونا، بحران جنگ اوکراین، بحران انرژی و اقتصادی، بحران جنگ کنونی در خاورمیانه و بحران نظام آموزشی کشور که گزارش تحقیقی تازه ای بر آن گواهی می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش دویچه وله از بحران زدگی پایدار جامعه آلمان

گزارش دویچه وله از بحران زدگی پایدار جامعه آلمان