مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:402023-11-28پزشكي

گسترش برنامه «سلامت خانواده» به 180 شهر کشور


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه قرار گاه «سلامت خانواده» که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد از گسترش برنامه «سلامت خانواده» به 180 شهر کشور خبر داد و بر ارتقای پوشش «پویش ملی سلامت» در تمام کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، حسین فرشیدی گفت: پویش سلامت خانواده با هدف ارتقای سواد سلامت به ویژه در شهرهای بزرگ و همچنین تقویت برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که از اردیبهشت ماه فاز شهری آن آغاز شده است، از 20 آبان ماه آغاز شد و تا 15 دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: برنامه سلامت خانواده در فاز اول از59 شهر شروع شد و سپس به 93 شهر ارتقا یافت و هم اکنون در 182 شهر کشور در حال اجراست و یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: ما یک نظام شبکه ای قوی در منطقه داریم که البته بخش شهری آن به ویژه در شهرهای بزرگ به اندازه بخش روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر توسعه نیافته است.

فرشیدی با اعلام این که 20 میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار می گیرند، اظهار داشت: ضریب پوشش خدمات ما در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کمتر از حد انتظار است.

ایجاد مراکز و تامین نیروی انسانی در شهرهای بزرگ طی سال های گذشته آنچنان که باید توسعه نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش برنامه «سلامت خانواده» به 180 شهر کشور

گسترش برنامه «سلامت خانواده» به 180 شهر کشور