مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:202023-11-28اقتصادي

پیمان سپاری ارزی، بلای جان صادرات پسته زرندیه


از بهار سال 1397 و همزمان با از سرگیری تحریم ها، دولت برای تامین نیازهای ارزی، صادرکنندگان را موظف کرد که ارز حاصل از صادرات خود را در چارچوب چند روش مشخص به کشور بازگردانند.

- ایسنا/مرکزی از بهار سال 1397 و همزمان با از سرگیری تحریم ها، دولت برای تامین نیازهای ارزی، صادرکنندگان را موظف کرد که ارز حاصل از صادرات خود را در چارچوب چند روش مشخص به کشور بازگردانند.

بر این اساس صادرکنندگان برای استفاده از تسهیلات صادراتی و البته جلوگیری از جرایم اقتصادی، باید ارز خود را در قالب تعهد ارزی به کشور بازگردانند، اما فعالان بخش خصوصی دل پر خونی از اجرای این سیاست دارند و می گویند پیمان سپاری ارزی، اثر منفی بر صادرات داشته و این معضل در بخش کشاورزی نمود قابل توجهی پیدا کرده است.

به گفته رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، بدنبال اجرای این سیاست، بخشی از صادرکنندگان محصولات کشاوزی از سال 1397 امکان رفع تعهد ارزی را نیافته و کارت های اغلب آنها تعلیق شده و این مسائل باعث شده صادرات محصولات کشاورزی با 30 الی 40 درصد افت همراه باشد.

پسته یکی از محصولات شاخص ایران در بازارهای جهانی است ولی این محصول پرطمطراق نیز همچون دیگر محصولات کشاورزی از ترکش های اجرای این سیاست بی نصیب نمانده و به گفته رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان سپاری ارزی، بلای جان صادرات پسته زرندیه

پیمان سپاری ارزی، بلای جان صادرات پسته زرندیه