مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-10بين الملل

ونزوئلا و گویان درباره منطقه مورد مناقشه مذاکره برگزار می کنند


دولت سنت وینسنت و گرنادین ها واقع در کاراییب اعلام کرد که قرار است 14 دسامبر سال جاری میلادی میزبان برگزاری نشستی بین مادورو و همتای وی از گویان باشد تا دو طرف درباره مناقشه ارضی بر سر منطقه اسکیبو صحبت کنند.

- دولت سنت وینسنت و گرنادین ها واقع در کاراییب اعلام کرد که قرار است 14 دسامبر سال جاری میلادی میزبان برگزاری نشستی بین مادورو و همتای وی از گویان باشد تا دو طرف درباره مناقشه ارضی بر سر منطقه اسکیبو صحبت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت سنت وینسنت و گرنادین ها اعلام کرد: نیکولاس مادورو و عرفان علی، روسای جمهوری ونزوئلا و گویان روز پنجشنبه و تحت نظر جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کاراییب و همچنین جامعه کشورهای حوزه کاراییب دیدار می کنند و به بررسی مناقشه مرزی بین خود می پردازند.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه ونزوئلا نیز اعلام کرد که مادورو مکالمه تلفنی با لوییس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهوری برزیل و رالف گونزالوس ، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین ها داشت و در آن پیشنهادی برای برگزاری چنین نشستی را با رییس جمهوری گویان دریافت کرد.

در رفراندوم سوم دسامبر، 95 درصد از ساکنان اسکیبو به نفع ایجاد ایالتی به نام اسکیبا گویان و تبدیل شدن به بخشی از ونزوئلا رای دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ونزوئلا و گویان درباره منطقه مورد مناقشه مذاکره برگزار می کنند

ونزوئلا و گویان درباره منطقه مورد مناقشه مذاکره برگزار می کنند