مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 14:502023-12-21اقتصادي

وزارت کشاورزی: پارسال 1.8 میلیون تن برنج وارداتی با ارز نیمایی وارد شد


معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارز برنج وارداتی نیمایی است، «کنترل بازار» و «افزایش قیمت کالای جایگزین برنج یعنی ماکارونی» را از دلایل افزایش 30 درصدی واردات برنج در سال 1401 اعلام کرد.

- معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، افزایش چشمگیر قیمت برنج داخلی در سال 1401، ضرورت بالا بردن سطح ذخایر متأثر از نگرانی ها بابت جنگ اوکران و روسیه و افزایش مصرف برنج خارجی متأثر از عواملی مانند افزایش قیمت کالای جایگزین آن یعنی ماکارونی با توجه به حذف آرد یارانه ای کارخانجات تولیدکننده ماکارونی، را عمده دلیل افزایش 30 درصدی واردات برنج اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، احمد خانی نوذری با رد برخی ادعاهای طرح شده در مورد میزان تولید داخلی و واردات برنج خارجی، اظهار داشت: ادعای تولید 3 میلیون تن برنج داخلی در سال در حالی مطرح شده است که تا کنون در هیچ سالی چنین رکورد تولیدی ثبت نشده است و میزان تولید برنج داخلی در سال 1401 نیز با استناد به آمار معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی کمتر از 2.

5 میلیون تن برآورد می شود .

وی افزود: این موضوع زمانی غیر واقعی تر می شود که ادعای واردات 2 تا 3 میلیون تن برنج خارجی نیز به آن افزوده می شود در حالی که آمار اعلامی گمرک در سال گذشته کمتر از 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کشاورزی: پارسال 1.8 میلیون تن برنج وارداتی با ارز نیمایی وارد شد

وزارت کشاورزی: پارسال 1.8 میلیون تن برنج وارداتی با ارز نیمایی وارد شد