مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-20سياسي

«سمرقند» پایتخت فرهنگی کشورهای همسود در سال 2024


نشست شورای نخست وزیران جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایتخت روسیه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست شورای نخست وزیران جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایتخت روسیه برگزار شد.

در این نشست نخست وزیران روسیه، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، معاون نخست وزیران ترکمنستان و ارمنستان و دبیرکل جامعه کشورهای همسود شرکت داشتند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیامی ویدئویی به شرکت کنندگان این نشست خاطر نشان کرد: در دوره ریاست این کشور بر جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع (از اول ژانویه سال 2024) برنامه ریزی شده تا رویه برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه های مختلف هنری، آموزشی و علمی از جمله با استفاده از منابع صندوق بین المللی همکاری کشورهای همسود را توسعه دهند.

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه ضمن سخنانی خاطرنشان کرد: برنامه پایتخت فرهنگی کشورهای همسود که در سال جاری چنین ماموریتی را سن پترزبورگ انجام می داد، به سمرقند منتقل می شود و در سال آینده تاشکند اولین پایتخت جوانان همسود خواهد بود.

شرکت کنندگان این نشست همچنین در خصوص موضوعات جاری همکاری چندجانبه و تعامل فرهنگی و بشردوستانه در جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سمرقند» پایتخت فرهنگی کشورهای همسود در سال 2024

«سمرقند» پایتخت فرهنگی کشورهای همسود در سال 2024