مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 07:402023-11-30سياسي

روسیه کرسی شورای تسلیحات شیمیایی را از دست داد


مسکو روز چهارشنبه رای کافی از اعضای سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) برای ماندن در شورای اجرایی بعد از ماه مه 2024 را به دست نیاورد.

- مسکو روز چهارشنبه رای کافی از اعضای سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) برای ماندن در شورای اجرایی بعد از ماه مه 2024 را به دست نیاورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، به گفته سازمان منع سلاح های شیمیایی، هیئت 41 نفره برای دوره های دو ساله از میان 193 کشور عضو، با توجه به اصل توزیع عادلانه جغرافیایی، اهمیت صنایع شیمیایی و منافع سیاسی و امنیتی انتخاب می شوند.

از پنج کرسی اختصاص داده شده به منطقه شرق اروپا، چهار کرسی در حال حاضر در اختیار اعضای ناتوست؛ آلبانی، بلغارستان، مقدونیه شمالی و رومانی.

زمانی که ماموریت مسکو تا شش ماه دیگر به پایان برسد - همراه با آلبانی و بلغارستان -، لهستان، لیتوانی و اوکراین به این گروه خواهند پیوست.

کریل لیسوگورسکی، معاون وزیر بازرگانی و صنعت روسیه در کنفرانس این هفته سازمان منع تسلیحات شیمیایی به نمایندگی از مسکو حضور داشت.

او به دیگر اعضا یادآوری کرد که روسیه به طور سنتی دارای کرسی در این شورا بوده و دارای بزرگ ترین صنعت شیمیایی در این منطقه است که تقریبا 37 درصد از کل سایت های مشمول بازرسی این سازمان را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه کرسی شورای تسلیحات شیمیایی را از دست داد

روسیه کرسی شورای تسلیحات شیمیایی را از دست داد