مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 07:252023-11-22سياسي

سندی که در عملیات والفجر 8 به دست ایران افتاد


در طول هشت سال دفاع مقدس، عملیات های متعددی انجام شد که مهم ترین اصلی که در اجرای هریک از آن ها مورد تأکید فرماندهان جنگ قرار داشت، اصل غافلگیری دشمن و رعایت اصول حفاظتی در گفتار و رفتار بود.

- در طول هشت سال دفاع مقدس، عملیات های متعددی انجام شد که مهم ترین اصلی که در اجرای هریک از آن ها مورد تأکید فرماندهان جنگ قرار داشت، اصل غافلگیری دشمن و رعایت اصول حفاظتی در گفتار و رفتار بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از عملیات هایی که به سبب ماهیت اجرا و چگونگی انجام آن، به یکی از بالاترین و درعین حال موفق ترین عملیات ها از حیث رعایت اصول حفاظتی و غافلگیری دشمن معروف شده؛ عملیات والفجر هشت در فاو و عبور از رودخانه پرخروش اروندرود است.

اما پس ازاین عملیات سندی به دست رزمندگان اسلام افتاد که نشان می داد که فرماندهان عراقی از حداقل سه ماه قبل بحث تلاش ایران برای عبور از اروند و تصرف فاو را پیش بینی کرده و برای آن تدابیری اتخاذ کرده بودند که این مسئله خود موضوع موفقیت رزمندگان اسلام را در اجرای این عملیات علی رغم پیش بینی دشمن شگفت انگیزتر می کند: سندی که از آمادگی بعثی ها حکایت می کرد! فرمانده لشکر 26 پیاده ارتش عراق، امروز (28 آبان 1364) طرح اداره عملیات پدافندی منطقه عملیاتی این لشکر را برای تیپ 11 پیاده که تحت امر لشکر 26، مأموریت پدافند منطقه ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندی که در عملیات والفجر 8 به دست ایران افتاد

سندی که در عملیات والفجر 8 به دست ایران افتاد