مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 21:152023-11-23بين الملل

هزینه بازسازی غزه 50 میلیارد دلار برآورد شده است


کارشناسان هزینه بازسازی خرابی های نوار غزه در نتیجه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه را تا 50 میلیارد دلار برآورد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید،  با توجه به خسارات هنگفت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ساختمان ها و زیرساخت های نوار غزه هزینه بازسازی آن تا 50 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اعلام کرده است که کشورش برای بازسازی بیمارستان ها، مدارس و زیرساخت های تخریب شده نوار غزه تلاش خواهد کرد.

علاءالدین شنکولر، پژوهشگر اهل ترکیه می گوید: هزینه های جنگ بالای 50 میلیارد دلار برآورد می شود و ترکیه هم به تنهایی قادر به تقبل بازسازی آنجا نیست، بلکه جامعه بین المللی باید به کمک غزه بیاید.

وی افزود: ترکیه احتمالا در بازسازی بیمارستان الصداقه ترکیه در غزه و شمار دیگری از تاسیسات حیاتی مشارکت کند.

این پژوهشگر ترکیه ای با بیان اینکه جنگ تخریب و کشتار اسراییل هنوز متوقف نشده است، گفت: برآورد هزینه ها و حجم خسارات دشوار است.

سمیر صالحه، تحلیلگر دیگر ترکیه ای هم با بین اینکه توقف جنگ شرط اصلی و اولیه صحبت از بازسازی است، گفت: ماشین جنگی اسراییل صدها مدرسه و بیمارستان را تخریب کرده و نیروگاه برق غزه و پنل های تولید انرژی خورشیدی را از ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه بازسازی غزه 50 میلیارد دلار برآورد شده است

هزینه بازسازی غزه 50 میلیارد دلار برآورد شده است