مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-05سياسي

توسعه کشاورزی حفاظتی راهکاری مهم برای جلوگیری از نابودی خاک‎ است


عضو هیئت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، توسعه کشاورزی حفاظتی را راهکار مهمی در جهت جلوگیری از نابودی خاک‎ عنوان کرد.

- توسعه "کشاورزی حفاظتی" راهکاری مهم برای جلوگیری از نابودی خاک‎ است ایسنا/کرمانشاه عضو هیئت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، توسعه کشاورزی حفاظتی را راهکار مهمی در جهت جلوگیری از نابودی خاک‎ عنوان کرد.

رضا حق پرست، امروز(14 آذر) در نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی خاک در کرمانشاه، با بیان اینکه بدون خاک نمی توانیم زندگی کنیم، گفت: خاک بستر حیات و مهمترین عنصری است که برای زندگی کردن در کره زمین به آن احتیاج داریم.

حق پرست اضافه کرد: ارزش خاک حتی از آب هم بیشتر است، چون بدون خاک اصلا نمی توانیم زندگی کنیم.

عضو هیئت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم در ادامه از فعالیت‎ های بخش کشاورزی به عنوان یکی از فعالیت‎هایی که سهم زیادی در نابودی خاک به عنوان بستر حیات دارد یاد کرد و افزود: در جریان فعالیت های کشاورزی شامل مراحل مختلف آماده سازی زمین تا برداشت، ادوات کشاورزی چندین بار وارد اراضی کشاورزی می‎ شوند که این امر موجب تخریب خاک می شود.

حق پرست با بیان اینکه اگر کشت بدون شخم که از تکنیک های کشاورزی حفاظتی است را بین کشاورزان ترویج کنیم، می توانیم ادعا کنیم در حفاظت از خاک اقدامات مفید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشاورزی حفاظتی راهکاری مهم برای جلوگیری از نابودی خاک‎ است

توسعه کشاورزی حفاظتی راهکاری مهم برای جلوگیری از نابودی خاک‎ است