مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-19ورزشي

رونمایی از یک فناوری در جام ملت های آسیا


کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که در تمام 51 مسابقه رقابت های جام ملت ها از فناوری «آفساید نیمه خودکار» استفاده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بهره مندی از تکنولوژی SAOT، بدین ترتیب کنفدراسیون فوتبال آسیا را به نخستین قاره ای تبدیل می کند که از این فن آوری که در جام جهانی 2022 قطر بهره برداری شده بود، در مسابقات قاره ای استفاده می کند.

بر این اساس، استفاده از فن آوری آفساید نیمه خودکار، مکمل سیستم کمک داور ویدیویی در رقابت های آتی جام ملت های آسیا خواهد بود.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره عنوان کرد: مسئولان برگزاری مسابقات جام ملت ها به عنوان بهترین های جهان شناخته شده اند و نخستین نمایش فناوری آفساید نیمه خودکار  به آنها کمک می کند تا استانداردهای بالاتری را تعیین کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم است همچنان در داوری در سطح جهان پیشتاز باشد.

سیستم SAOT در راستای پروتکل ها و دستورالعمل های  فیفا، مراحل آزمایشی گسترده ای را پشت سر گذاشته که منجر به اجرای آن در جام ملت های آسیا 2023 قطر خواهد شد.

این فناوری از 12 دوربین تخصصی استفاده می کند که به صورت ویژه برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از یک فناوری در جام ملت های آسیا

رونمایی از یک فناوری در جام ملت های آسیا