مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 15:452023-11-28سياسي

کودتا علیه شورای عالی فضای مجازی؟!


صداوسیما توانسته با دور زدن مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی و رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف وزارت ارشاد را از آن وزارت خانه بگیرد و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را زیر نظر خود ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ انصاف نیوز نوشت: شورای نگهبان با بررسی لایحه جنجالی حجاب و عفاف مصوب نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که چند ماهی تا پایان آن باقی مانده، با 49 مورد ابهام و ایراد و 17 مورد تذکر حتی ویرایشی، آن را رد کرد.

رد لایحه جنجالی حجاب از سوی شورای نگهبان علاوه بر انتقادات جامعه شناسان، فعالان فرهنگی و حقوقی و بسیاری از چهره ها به آن، نکته جالب توجه دیگری هم داشت.

شورای نگهبان بند های 8 و 9 را به دلیل روشن نبودن وضعیت اساسنامه اداره تاسیس شده توسط صداوسیما مشهور به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) رد و تاکید کرده بعد از رفع ابهام نظر خواهد داد.

البته این اول بار نبود که شورای نگهبان ماهیت این اداره را رد کرد.

اسفند سال 1400 نیز شورای نگهبان دقیقا همین ایراد را در روند بررسی و تایید بودجه سال 1401 مجلس انقلابی بیان کرده بود: 3-3-6 حکم ذیل این جزء ازاین جهت که مسئولیت برعهده ساترا قرار دارد یا سازمان صدا و سیما و همچنین از جهت نسبت وظیفه سازمان صدا و سیما درخصوص نظارت بر تما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا علیه شورای عالی فضای مجازی؟!

کودتا علیه شورای عالی فضای مجازی؟!