مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-07سياسي

نسل جدید از «16 آذر» چه می داند؟


با گذشت 70 سال از 16 آذر تاریخی که نقطه عطف جنبش دانشجویی در ایران به شمار می آید، اکنون نسل جدید ورودی به دانشگاه ها تشنه دانستن فلسفه چرایی «روز دانشجو» است.

- با گذشت 70 سال از 16 آذر تاریخی که نقطه عطف جنبش دانشجویی در ایران به شمار می آید، اکنون نسل جدید ورودی به دانشگاه ها تشنه دانستن فلسفه چرایی روز دانشجو است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مهر، اکنون بیش از نیم قرن است که از مهمترین خاطره به یاد ماندنی جنبش دانشجویی می گذرد، خاطره ای که با شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در 16 آذر 1332 و در اعتراض به ورود نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به ایران رقم خورد.

16 آذر آن سال با شهادت احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا به نقطه عطف تاریخ جنش دانشجویی و استکبارستیزی در ایران بدل شد و از آن روز توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور به عنوان روز دانشجو نامیده شد که تاکنون نیز به قوت خود باقی است.

امروز 70 سال از شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران می گذرد و جنبش دانشجویی در ایران اگرچه همواره میراث دار خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است اما سرآمد آن ها همچنان روز 16 آذر 1332 است.

نسل جدید از روز دانشجو چه می داند خبرنگار مهر با فرا رسیدن این روز در جمع دانشجویان دانشگاه های تهرانی حضور یافت و از آن ها درباره فلسفه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل جدید از «16 آذر» چه می داند؟

نسل جدید از «16 آذر» چه می داند؟