مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-04سياسي

یافته های جدید در محوطه «تپه حسنلو»


در بررسی باستان شناختی منظر فرهنگی دشت سولدوز به محوریت «تپه حسنلو»، 117 محوطه باستانی مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی شناسایی شد.

- در بررسی باستان شناختی منظر فرهنگی دشت سولدوز به محوریت تپه حسنلو ، 117 محوطه باستانی مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی شناسایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صدرایی ـ سرپرست هیأت بررسی باستان شناختی منظر فرهنگی دشت سولدوز در آذربایجان غربی ـ با اعلام این خبر گفت: عملیات میدانیِ بررسی باستان شناختی محوطه های تاریخی واقع در منظر فرهنگی دشت سولدوز به محوریت تپه تاریخی حسنلو که از اوایل آبان­ ماه سال جاری شروع شده بود، به پایان رسید.

به گفته این باستان شناس، در این پژوهش 117 محوطه باستانی مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی شناسایی و بازنگری شد و مورد بازبینی قرار گرفت.

صدرایی افزود: از عمده اهداف و دستاوردهای این پژوهش می توان به شناسایی محوطه های اقماری تپه تاریخی حسنلو و استفاده از اطلاعات آنها در پلان مدیریت پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو، بهره برداری از این مستندات در تهیه پرونده ثبت جهانی این محوطه، تهیه و تکمیل اطلس باستان شناسی کشور، شناسایی محوطه های تاریخی ثبت ­نشده و آماده سازی پرونده آنها برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، پایش و مستندنگاری و اولویت بندی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های جدید در محوطه «تپه حسنلو»

یافته های جدید در محوطه «تپه حسنلو»