مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 00:052023-11-28سياسي

عدالت مالیاتی در بودجه 1403 رخ می دهد؟


در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که اخیرا برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال شده است، با تغییرات بسیار گسترده مواجه هستیم اما این بودجه چقدر به سمت «عدالت مالیاتی» پیش رفته است؟ - گروه قضایی خبرگزاری فارس- محدثه حسینی: بودجه ریزی بدون نفت همین کلیدواژه برای بیشتر شدن نقش مالیات در بودجه سال آینده کافی است، اما آیا قرار است چه اتفاقی در این حوزه بیافتد؟ برخی از رسانه با چشم پوشی از وابستگی دولت به نفت و کاهش اثرپذیری کشور از تحریم، به دنبال القای این امر هستند که دولت می خواهد هزینه های کشور را با فشار مضاعف بر مردم و بنگاه های اقتصادی تأمین کند.

  بر اساس نظرات کارشناسان اقتصادی بودجه 1403 مقدمه حرکت به سمت بودجه ریزی بدون نفت و تمرکز بر پاسخ گویی به مصارف جاری کشور از طریق درآمدهای پایدار بودجه ای و همچنین به حداقل رساندن کسری تراز عملیاتی است.

هفدهم آبان ماه سال جاری نیز لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

در رابطه با بررسی ابعاد حقوقی این موضوع با امید یاهو ، وکیل پایه یک دادگستری به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

   فارس: چرا مطالبه مالیات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است؟ یاهو: در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه اصول، ضوابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت مالیاتی در بودجه 1403 رخ می دهد؟

عدالت مالیاتی در بودجه 1403 رخ می دهد؟