مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 11:402023-12-11سياسي

انتقاد رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران از لایحه بودجه دولت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ محمد قاسمی، رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران در یادداشت خود با اشاره به دوبخشی شدن لایحه بودجه، به تشریح نقایص و ابهاماتی پرداخته که در رویه جدید بررسی و تصویب بودجه وجود دارد: لایحه بودجه 1403 با کمترین داده ها و اطلاعات ممکن، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

تا آنجا که نگارنده اطلاع دارد، تقدیم چنین بودجه مبهمی با کمترین جزییات از دخل وخرج کشور به مجلس پس از انقلاب مشروطه (البته به جز سال های اشغال ایران) بی سابقه است.

ریشه این پدیده، در قانونی است که مجلس یازدهم تحت عنوان قانون اصلاح مواد 180 و 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در تاریخ 14 دی ماه 1401 به تصویب رساند و طبق آن مصوب کرد که بودجه ازآن پس در دو بخش مجزا تقدیم مجلس شود.

بخش اول شامل اطلاعات کلی درباره منابع بودجه و ترازهای کلان و احکام بودجه ای و مفروضات بودجه است و بخش دوم، شامل جداول تفصیلی بودجه خواهد بود.

اکنون مجلس طبق قانون جدید قرار است ظرف پنج روز درباره کلیات بودجه 1403 تصمیم بگیرد؛ اما بر مبنای هفت جدول کلی که در قسمت اول لایحه بودجه درج شده است پاسخی برای پرسش های زیر وجود ندارد: الف- مالیات اشخاص حقوقی بیش از 53 درصد رشد کرده است، اما معلوم نیست چقدر از این افزایش، سهم شرکت های بخش خصوصی (اشخاص حقوقی غیردولتی)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران از لایحه بودجه دولت

انتقاد رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران از لایحه بودجه دولت