مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 00:002023-12-03اجتماعي

بازی با کلمات در آلودگی هوا؛ آموزش مجازی یا تعطیلی آموزش؟


به گفته کارشناسان تعلیم و تربیت، در ماجرای آلودگی هوا با تغییر کلمه «آموزش مجازی» به جای «تعطیلی مدارس» فقط صورت مسأله را پاک کرده ایم؛ اما نه تنها مشکل آلودگی هوا همچنان پابرجاست بلکه مشکل دیگری به نام افت یادگیری را هم اضافه کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، باز فصل پاییز و آلودگی هوا به هم گره خورد تا بهانه ای شود که درهای مدارس کشور بسته شود؛ اتفاق تلخی که بارها و بارها مسؤولان نظام آموزشی کشور هشدار دادند و پیگیری کردند اما به نتیجه نرسیدند.

  سر و کله کرونا که به کشور باز شد، ورود به آموزش غیرحضوری ناگزیر شد؛ آموزشی که به گفته مسؤولان نظام تعلیم و تربیت، هیچگاه جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت و این آموزش به نظام تعلیم و تربیت در بلند مدت ضربه می زند.

بهنام بهراد عضو پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دوم مهر 1400 اظهار کرد: در پیمایشی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2020 انجام داد، مشخص شد در آزمون پیزا که کیفیت نظام ملی آموزش را می سنجد و 80 کشور عضو آن هستند،  آنهایی که بیشترین میزان تعطیلی را داشتند کمترین نمره و کشورهایی که کمترین میزان تعطیلی را داشتند بالاترین عملکرد و نمره را داشتند، بنابراین هرچقدر میزان تعطیلی بیشتر شود باید انتظار عملکرد تحصیلی بدتر را داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی با کلمات در آلودگی هوا؛ آموزش مجازی یا تعطیلی آموزش؟

بازی با کلمات در آلودگی هوا؛ آموزش مجازی یا تعطیلی آموزش؟