مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:402023-11-25سياسي

چین بر سر پیمان آکوس، هشدار هسته ای داد


نماینده پکن در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که جامعه بین المللی باید به «خطرات اشاعه هسته ای» ناشی از توافق سه جانبه «آکوس» میان ایالات متحده، - نماینده پکن در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که جامعه بین المللی باید به خطرات اشاعه هسته ای ناشی از توافق سه جانبه آکوس میان ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا رسیدگی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لی سونگ نماینده چین روز جمعه در سخنانی در مقابل شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، استدلال کرد که توافق آکوس (AUKUS) در تضاد با مقصود و اهداف معاهده مهم منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) است و منطقه آسیا و اقیانوسیه را تهدید می کند.

نماینده چین در ادامه خواستار بحث های بین دولتی رسمی درباره پیمان آکوس میان کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و گفت آن ها خرد، صبر و عزم کافی برای پاسخ مناسب به خطرات مربوط به گسترش سلاح های هسته ای مربوط به آکوس را دارند.

پیمان آکوس در سال 2021 میان واشنگتن، کانبرا و لندن، تا حدی برای تسهیل انتقال فناوری نظامی بین این سه متحد ایجاد شد و ارتش ایالات متحده متعهد شده به استرالیا در دستیابی به زیردریایی های هسته ای کمک کند.

گرچه مقامات هر کدام از این کشورها معتقدند که این بلوک یک اتحاد رسمی نظامی نیست و صرفا بر اشتراک فناوری متمرکز است، پکن این پروژه را محکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین بر سر پیمان آکوس، هشدار هسته ای داد

چین بر سر پیمان آکوس، هشدار هسته ای داد