مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-11اقتصادي

ده سال دیگر 90 درصد اراضی کشاورزی کمتر از 3 هکتار می شود


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به معضل کوچک شدن اراضی کشاورزی، گفت: در حال حاضر 70 درصد اراضی کشاورزی ما زیر پنج هکتار است و در 10 سال آینده 90 درصد این اراضی کمتر از سه هکتار خواهد شد.

- ایسنا/البرز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به معضل کوچک شدن اراضی کشاورزی، گفت: در حال حاضر 70 درصد اراضی کشاورزی ما زیر پنج هکتار است و در 10 سال آینده 90 درصد این اراضی کمتر از سه هکتار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا مهاجر در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک که دوشنبه 20 آذرماه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد؛ گفت: قبول داریم که یکی از بزرگترین تخریب کنندگان خاک ما هستیم.

از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی قابل کشت کشور، 12 میلیون هکتار در حوزه زراعت است و اغلب محصولاتی که کشت می شود یکساله است و با هر شخم تخریب خاک را به دنبال دارد.

مهاجر افزود: از طرف دیگر بحث تأمین غذای کشور هم وجود دارد و این ما را در یک پاردوکس قرار داده است بنابراین تنها راه این است که میزان تخریب خاک را به حداقل برسانیم.

معاون زراعت وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در علم کشاورزی برای حاصلخیز نگه داشتن خاک باید مواردی مثل حفظ ازت خاک، آیش، شیب بندی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ده سال دیگر 90 درصد اراضی کشاورزی کمتر از 3 هکتار می شود

ده سال دیگر 90 درصد اراضی کشاورزی کمتر از 3 هکتار می شود