مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 17:352023-12-04بين الملل

ترور سیستماتیک شیعیان و هزاره ها در افغانستان و بی عملی سیستماتیک طالبان


وضعیت اقلیت هزاره و شیعیان در افغانستان عمدتا آنها را به کوچ اجباری به کشورهای همسایه و بویژه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان وادار کرده است.

- پایگاه خبری جماران، سارا معصومی:- افغانستان ولایت هرات - افراد مسلح سوار بر موتور سیکلت در روز روشن، عالمان دینی شیعه و هزاره را در کوچه و خیابان و مقابل چشم مردم عادی متوقف کرده و تیرباران می کنند و با خونسردی از محل دور می شوند.

این تصویر در چند هفته اخیر در غربی ترین ولایت افغانستان که با ایران هم مرز مشترک دارد، چند بار تکرار شده و هر بار چند کشته و زخمی برجا گذاشته است.

تازه ترین این موارد روز جمعه در در شهرک شیعه و هزاره نشین جبرییل رخ داد که در جریان آن شش نفر از جمله دو روحانی شیعه جان خود را از دست دادند.

حمله تروریستی روز جمعه سومین حمله از این جنس در هرات بود.

چهل روز پیش حجت الاسلام اعتمادی امام جماعت قریه ای شهرک شهداء ترور شد و ده روز قبل دو تن از علمای دیگر به نام های حج اسلام رجبعلی اخلاقی و خادم حسین هدایتی در همین ناحیه شهرک جبرییل به شهادت رسیدند.

برخی از شاهدان عینی به جماران گفتند که در حمله روز جمعه افراد مسلح سوار بر موتر نوع کرولا سفید رنگ بدون آنکه حتی صورت خود را پوشانده باشند اقدام به ترور کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور سیستماتیک شیعیان و هزاره ها در افغانستان و بی عملی سیستماتیک طالبان

ترور سیستماتیک شیعیان و هزاره ها در افغانستان و بی عملی سیستماتیک طالبان