مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-01اقتصادي

قانون جدید چک جلوی دعواهای حقوقی و مالی را می گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی ایران درباره شرط جدید صدور دسته چک اظهار کرد: چک که یک نوع ابزار پرداخت است سال های سال صرفاً به ابزار تعهد پرداخت و پرداخت بدهی تبدیل شده و ماهیت آن تغییر کرده بود و همین موضوع .

- رییس کل اسبق بانک مرکزی ایران با بیان این که قانون جدید چک جلوی دعواهای حقوقی و مالی را می گیرد گفت: این قانون باعث می شود که چک به جایگاه و کارکرد اصلی خودش یعنی ابزار پرداخت تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی ایران درباره شرط جدید صدور دسته چک اظهار کرد: چک که یک نوع ابزار پرداخت است سال های سال صرفاً به ابزار تعهد پرداخت و پرداخت بدهی تبدیل شده و ماهیت آن تغییر کرده بود و همین موضوع موجب مقدار زیادی دعوای حقوقی و مالی بین افراد و کلاهبرداری و خسارت زدن به دیگران شد.

وی افزود: چک به عنوان ابزار پرداخت نباید برگشت بخورد و اگر دو طرف اختلاف حسابی دارند و یا پرداخت کننده کمبودی در پول خود دارد باید مسئله خود را با هم حل کنند و بعد اقدام به چک کشیدن و یا پذیرش تعهد پرداخت کنند.

رییس کل اسبق بانک مرکزی ایران با بیان اینکه در کشورهای غربی و حاشیه خلیج فارس، چک از حالت دسته چک خارج شده و کسی دسته چک ندارد گفت: افرادی که در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون جدید چک جلوی دعواهای حقوقی و مالی را می گیرد

قانون جدید چک جلوی دعواهای حقوقی و مالی را می گیرد