مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 18:352023-12-11اقتصادي

کشف محموله 11 کیلویی طلای قاچاق از یک کامیون خروجی


در شرایطی که صادرات طلا از کشور ممنوع است، یک محموله 11 کیلوگرمی شمش طلا از یک کامیون در مبادی خروجی کشور توسط گمرک کشف و ضبط شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی  خبرگزاری فارس با توجه به این که طلا یکی از پشتوانه های پول ملی است، بر اساس قوانین کشور واردات طلا به هر شکل آزاد ولی صادرات آن غیر از مصنوعات طلا ممنوع است.

در این راستا،کارکنان گمرک بازرگان در آذربایجان غربی در جریان بازرسی از یک کامیون خروجی موفق شدند، مقدار 11 کیلو و 681 گرم شمش طلای قاچاقی کشف نمایند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی گمرک ایران، ماموران این گمرک پس از مظنون شدن به یک کامیون خروجی و با بررسی دقیق آن، موفق به کشف 23 قطعه شمش طلا شدند.

بر اساس این گزارش، این میزان شمش طلا درجعبه زیر تختخواب راننده کامیون جاسازی شده بود که هوشیاری ماموران گمرک بازرگان مانع از قاچاق این میزان شمش طلا شد.

علی اکبر شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای موضوع ضوابط اجرایی ورود و صدور فلزات گرانبها موضوع ماده 10 آیین نامه ورود و صدور فلزات گرانبها مصوب شورای پول و اعتبار را در اردیبهشت امسال ابلاغ کرد.

در این بخشنامه که هفتم فروردین ماه صادر شده، آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره 21060 مورخ 1401/02/07 مدیر کل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی منضم به نامه شماره 00/379370 مورخ 140


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف محموله 11 کیلویی طلای قاچاق از یک کامیون خروجی

کشف محموله 11 کیلویی طلای قاچاق از یک کامیون خروجی