مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-14سياسي

مدلی برای برنامه ریزی در ساختار سلسله مراتبی هلدینگ ها و سازمان های بالادستی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند مدلی علمی برای برنامه ریزی در ساختار سلسله مراتبی هلدینگ ها و سازمان های بالادستی ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فراز صالحی، دانش آموخته دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ارائه مدلسازی برای انتخاب و برنامه ریزی پورتفولیو پروژه در شرکت های هلدینگ که آن را با راهنمایی سید محمد جواد میرزاپور آل هاشم و سید محمد معطر حسینی از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرا کرده است، گفت: ایده اصلی این طرح از طریق مشاهده نزدیک صنعت و سابقه همکاری با شرکت های هلدینگ و مادر تخصصی به دست آمد.

وی افزود: بسیاری از شرکت های فعال در صنایع چه در ایران و چه در جهان زیرمجموعه شرکت های هلدینگ، مادر تخصصی یا سرمایه گذاری هستند که هلدینگ ها با داشتن سهام حداکثری و اکثریت اعضای هیأت مدیره، به تصمیمات برنامه ریزی در شرکت های تولیدی و عملیاتی تاثیر می گذارند در واقع تصمیمات سطح کلان، تصمیمات عملیاتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: با توجه به اینکه هلدینگ ها به عنوان سازمان بالادستی این شرکت ها در سطح عملیات هستند، سیاست های اتخاذی توسط آنان برنامه ریزی شرکت های پایین دست در سطح عملیات را در جهت حرکت در مسیر آن سیاست تحت تاثیر قرار خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدلی برای برنامه ریزی در ساختار سلسله مراتبی هلدینگ ها و سازمان های بالادستی

مدلی برای برنامه ریزی در ساختار سلسله مراتبی هلدینگ ها و سازمان های بالادستی