مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:402023-12-18بين الملل

آیا پس از 9 ماه روابط ایران و عربستان به نقطه ای که باید رسیده است؟


پس از گذشت 9 ماه از توافق ایران و عربستان که با واسطه گری چین محقق شد، این کشور همچنان نقش خود به عنوان میانجی حل یکی از سخت‎ ترین گره های خاورمیانه را حفظ کرده و درصدد تثبیت صلحی است که اسفندماه گذشته میان ایران و عربستان رخ داد.

- ایسنا/خراسان رضوی پس از گذشت 9 ماه از توافق ایران و عربستان که با واسطه گری چین محقق شد، این کشور همچنان نقش خود به عنوان میانجی حل یکی از سخت‎ ترین گره های خاورمیانه را حفظ کرده و درصدد تثبیت صلحی است که اسفندماه گذشته میان ایران و عربستان رخ داد.

از جمله اقدامات چین در این راستا برگزاری نشست سه جانبه با حضور معاونین وزارت امور خارجه ایران و عربستان بود که دو روز گذشته در پکن برگزار شد.

در این نشست وانگ یی، وزیر خارجه چین درکنار طرح مسائل دوجانبه تهران و ریاض، در خصوص لزوم رسیدن به راهکاری مشترک بین ایران و عربستان برای حل بحران غزه تاکید کرد و گفت که پکن مایل است همراه با دو کشور عربستان سعودی و ایران و کشورهای عربی و مسلمان برای پیشبرد هرچه سریعتر و تحقق راه حل دو دولتی جدول زمانی و نقشه راه ارائه دهد و از حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه حفاظت کند.

پایبندی به انتخاب استراتژیک آشتی دو کشور و عدم تزلزل آن، ارتقاء بیش از پیش روند بهبود روابط تهران-ریاض و همچنین حذف مداخلات خارجی سه پیشنهاد وانگ یی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا پس از 9 ماه روابط ایران و عربستان به نقطه ای که باید رسیده است؟

آیا پس از 9 ماه روابط ایران و عربستان به نقطه ای که باید رسیده است؟