مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 20:202023-12-02اقتصادي

صادرات 20 میلیون دلار کاتالیست استراتژیک به روسیه توسط دانش بنیان ها


حدود 29 میلیون دلار کاتالیست استراتژیک به روسیه صادر شده و قرار است بزرگترین پتروشیمی تولید کننده اوره و آمونیاک جهان نیز با کاتالیست های ایرانی وارد مدار تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، طبق آخرین مطالعات صورت گرفته ارزش بازار صنعت کاتالیست در جهان 30 تا 32 میلیارد دلار در سال برآورد می شود که عمده مصرف آن ها در حوزه زیست محیطی و کاهش آلاینده های گازهای گلخانه ای است.

حدود 40 درصد از کاتالیست ها نقش ارزش آفرینی برای صنعت دارند که از این دسته می توان به کاتالیست های صنعت فولاد، پتروشیمی و پالایش نفت اشاره کرد.

در حال حاضر ایران از جهت دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، به عنوان یکی از بازارهای بزرگ مصرف کاتالیست های صنعتی در جهان شناخته می شود، به طوری که یک شرکت دانش بنیان نفت و گاز به عنوان پایه گذار صنعت نوین کاتالیست در کشور از بیست سال گذشته توانسته با ورود به این حوزه نقش مهمی ایفا کند.

تحویل کامل کاتالیست های هیدروژناسیون استیلن به پتروشیمی مروارید امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال در زمینه نفت و گاز، یک موفقیت ملی در حوزه صنعت پتروشیمی خبر داد و اظهار کرد: تنها کاتالیزور تولید اتیلن در سراسر جهان، کاتالیست هیدروژناسیون استیلن است که توانایی تولید آن فقط در اختیار چند شرکت خارجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 20 میلیون دلار کاتالیست استراتژیک به روسیه توسط دانش بنیان ها

صادرات 20 میلیون دلار کاتالیست استراتژیک به روسیه توسط دانش بنیان ها