مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:402023-12-18اقتصادي

صنعت دارو با واردات فوریتی نابود می شود


تعرفه گمرکی واردات دارو که یک درصد است و حذف مالیات بر ارزش افزوده برای واردات دارو، باعث شده که امکان رقابت تولید کنندگان داخلی از بین برود.

- رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، حمایت از واردکنندگان دارو را عامل نابودی صنعت تولید دارو در کشور دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، فرامرز اختراعی، روز دوشنبه 27 آذر 1402 در گردهمایی سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در محل پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: متأسفانه شرایط برای واردات دارو تسهیل شده و همین موضوع باعث می شود تولید کننده داخلی دارو نتواند به توسعه صنعت داروسازی فکر کند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو عملاً برای تشویق واردات دارو اقدام می کند و این در حالی است که تولید کنندگان مواد مؤثره دارویی، از حمایت لازم برخوردار نیستند.

اختراعی ادامه داد: تعرفه گمرکی واردات دارو که یک درصد است و حذف مالیات بر ارزش افزوده برای واردات دارو، باعث شده که امکان رقابت تولید کنندگان داخلی از بین برود.

وی افزود: تولید کنندگان مواد اولیه دارویی فقط بابت واردات مواد مؤثره ارز حمایتی که همان ارز 28 هزار تومانی است، می گیرند و مابقی نیازهای تولید را با ارز 50 هزار تومانی تأمین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت دارو با واردات فوریتی نابود می شود

صنعت دارو با واردات فوریتی نابود می شود