مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-02پزشكي

شناسایی 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی در نیشابور


مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی در این شهرستان خبر داد.

حسین نوروزی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز پویش من هم آزمایش اچ آی وی می دهم، افزود: این پویش از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 20 آذر نیز ادامه دارد.

وی هدف از این کمپین را شناسایی قانون 90 درصدی اعلام و اظهار کرد: در این قانون انتظار داریم، 90 درصد از افراد مبتلا مورد انتظار شناسایی شوند و 90 درصد افراد شناسایی شده مثبت نیز تحت درمان قرار بگیرند و در 90 درصد افراد تحت درمان قرار گرفته شده نیز شاهد کاهش سطح ویروسی خون به کمتر از 200 باشیم تا فرد دارای زندگی طبیعی باشد و زنجیره انتقال نیز قطع شود.

مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در خصوص آمار بیماران مبتلا به اچ آی وی در نیشابور خاطرنشان کرد: تاکنون 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده اند که 11 نفر خانم و 11 نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه این افراد تحت مراقبت درمانی قرار دارند، تصریح کرد: اگر این میزان کمتر از 10 درصد مورد انتظار است، چون اچ آی وی سال ها بدون علامت بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی در نیشابور

شناسایی 22 بیمار مبتلا به اچ آی وی در نیشابور