مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:402023-11-29اقتصادي

شناسایی 60 نقطه بحرانی سیل در البرز/20 نقطه باید سریعاً ایمن شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: در حال حاضر 60 نقطه بحرانی سیل خیز در استان شناسایی شده که نیاز است در آنها بیش از 100 هزار متر مربع عملیات آبخیزداری انجام شود.

- اصغر بیات در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 147 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در البرز انجام شده، اظهار کرد: این اقدامات طی چند سال گذشته از بروز خسارات مالی چند میلیاردی و جانی چند صد نفره جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: اقدامات آبخیزداری شاید به طور کامل از بروز سیل جلوگیری نکند ولی بدون شک از شدت و سرعت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی توضیح داد: سال 89 سازه ای را در بالا دست روستای کندر ایجاد کردیم که باعث شد در سیل سال 94 که روستای سیجان آسیب زیادی دید، کندر با بارش 22 میلیمتری خسارت چندانی نبیند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 60 نقطه بحرانی سیل خیز در استان شناسایی شده که نیاز است در آنها بیش از 100 هزار متر مربع عملیات آبخیزداری انجام شود.

وی ابراز کرد: در دل این نقاط بحرانی، 20 نقطه با اولویت انجام عملیات آبخیزداری سریع وجود دارد که عمده این نقاط در جاده چالوس و مسیر منتهی به این محور قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: خوشبختانه در مناطقی که عملیات آبخیزداری انجام شده به طور میانگین حدود 55 درصد سطح فرسایش خاک و سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 60 نقطه بحرانی سیل در البرز/20 نقطه باید سریعاً ایمن شود

شناسایی 60 نقطه بحرانی سیل در البرز/20 نقطه باید سریعاً ایمن شود