مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:202023-12-21بين الملل

یمن بازیگر جدید و مهارناپذیر دریای سرخ


ایالات متحده آمریکا چه با تشکیل ائتلاف دریایی چه بدون ائتلاف هیچ اهرم فشار موثری برای تحمیل خواست هایش بر انصارالله یمن ندارد، مگر اینکه از اهرم فشار خود بر روی اسراییل استفاده کرده و فتیله جنگ در غزه را خاموش کند.

-   عصرایران؛ مازیار آقازاده- تشکیل ائتلاف دریایی موسوم به نگهبان رفاه از سوی ایالات متحده آمریکا و چند کشور عموما اروپایی به اضافه بحرین و جزیره سیشل! برای تامین آنچه که امنیت تردد کشتی های تجاری در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ از حملات ارتش ملی یمن ( جنبش انصارالله)  خوانده می شود، بیش از آنکه به عنوان یک اقدام موثر نظامی و نتیجه بخش در نظر آید، به نظر می رسد نشانی از استیصال ایالات متحده آمریکا و همپیمانان غربی آن باشد.

نکته نخست اینکه ورود آمریکا به مداخله نظامی احتمالی و مستقیم علیه انصارالله یمن در شرایطی است که واشنگتن از ابتدای آغاز جنگ بین اسراییل و حماس تاکید داشته که سیاست او عدم گشایش جبهه های جدید در منطقه و منحصر ساختن چغرافیای جنگ در نوار غزه است.

از این منظر به نظر می رسد واشنگتن در اقدامی واکنشی و فاقد ابتکار عمل، مجبور به تشکیل یک ائتلاف و مداخله نظامی به نفع اسراییل در این منطقه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن بازیگر جدید و مهارناپذیر دریای سرخ

یمن بازیگر جدید و مهارناپذیر دریای سرخ