مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 16:212023-12-10حوادث

انهدام 500 قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در آذربایجان غربی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حسین خضری فرماندار شهرستان میرآباد اظهار داشت: تیم مین زدایی 512 قبضه انواع مین و 118 گلوله عمل نکرده باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی را در این شهرستان شناسایی و منهدم کردند.

وی افزود: از خرداد ماه امسال با حضور یک تیم متخصص در زمینه مین روبی، پاکسازی اماکن نظامی متروکه و مین های باقی مانده دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان شروع شد و این تیم در پاکسازی بیش از 20 هکتار از اراضی روستای گوزیله 512 قبضه انواع مین و 118 گلوله عمل نکرده را شناسایی و منهدم شد.

 خضری با اشاره به اینکه اعضای این تیم 26 پایگاه نظامی قدیمی را نیز در این منطقه پاکسازی کردند ادامه داد: فعالیت این تیم به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه تا فصل بهار سال آینده متوقف شده است.

فرماندار میرآباد گفت: شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده به مین از مباحث بسیار مهم و اساسی و جزء یکی از سیاست های دولت سیزدهم است که در راستای توسعه متوازن، عدالت گستری و رضایت مردم در سطح کشور بسیار جدی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان میرآباد به دلیل هم مرز بودن با عراق به طور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بود و بیشتر نوار مرزی و پایگاه های متروکه در این منطقه آلوده به مین است از مردم خواست از تردد در چنین مکان های خودداری کنند و در صورت مشاهده مین و مواد منفجره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام 500 قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در آذربایجان غربی

انهدام 500 قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در آذربایجان غربی